Comune di Piuro Application icon

Comune di Piuro 1.0

7.6 MB / 1+ Downloads / Rating 5.0 - 7 reviews


See previous versions

Comune di Piuro, developed and published by Star App!, has released its latest version, 1.0, on 2016-11-08. This app falls under the Productivity category on the Google Play Store and has achieved over 100 installs. It currently holds an overall rating of 5.0, based on 7 reviews.

Comune di Piuro APK available on this page is compatible with all Android devices that meet the required specifications (Android 3.0+). It can also be installed on PC and Mac using an Android emulator such as Bluestacks, LDPlayer, and others.

Read More

App Screenshot

App Screenshot

App Details

Package name: eu.creastarapp.www.app5788bc6f1dcf1

Updated: 8 years ago

Developer Name: Star App!

Category: Productivity

App Permissions: Show more

Installation Instructions

This article outlines two straightforward methods for installing Comune di Piuro on PC Windows and Mac.

Using BlueStacks

  1. Download the APK/XAPK file from this page.
  2. Install BlueStacks by visiting http://bluestacks.com.
  3. Open the APK/XAPK file by double-clicking it. This action will launch BlueStacks and begin the application's installation. If the APK file does not automatically open with BlueStacks, right-click on it and select 'Open with...', then navigate to BlueStacks. Alternatively, you can drag-and-drop the APK file onto the BlueStacks home screen.
  4. Wait a few seconds for the installation to complete. Once done, the installed app will appear on the BlueStacks home screen. Click its icon to start using the application.

Using LDPlayer

  1. Download and install LDPlayer from https://www.ldplayer.net.
  2. Drag the APK/XAPK file directly into LDPlayer.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

App Rating

5.0
Total 7 reviews

Previous Versions

Comune di Piuro 1.0
2016-11-08 / 7.6 MB / Android 3.0+

About this app

Piuro è un bellissimo borgo, che si potrebbe benissimo paragonare a una cittadina per i suoi architettonici palagi, per i campanili, le chiese ed altre costruzioni […]. Il suo nome deriva dalla parola latina “plorare”, ossia piangere, a cagione di un lacrimevole disastro che ivi accadde in antico.” (Johann Guler von Wyneck, 1616). Due anni dopo una seconda frana cancellò completamente Piuro, detta per questo la Pompei delle Alpi. Tale catastrofe cristallizzò la memoria dell’antico e ricchissimo borgo, crocevia di commerci e luogo di transito obbligatorio per chi passava dall’Italia all’Europa del nord. La memoria di Piuro è ancora viva nei paesi del centro Europa e numerose sono le iniziative promosse dal Comune di Piuro e dalle associazioni operanti sul territorio volte alla riscoperta delle origini e dei contatti che fecero grande la piccola Piuro.

Piuro si trova nella Val Bregaglia, una ramificazione per metà svizzera e metà italiana della Valchiavenna e attuale provincia di Sondrio. I piuraschi sono poco meno di duemila e abitano prevalentemente nelle tre più grandi frazioni, Prosto, Borgonuovo e Santa Croce, affiancate poi da altri piccoli nuclei di mezza costa, abitati fino a cinqunt’anni fa e da qualche anno riscoperti da alcuni giovani.
È necessario passare da Piuro per raggiungere i passi del Maloja, del Julier e del Septimer, anticamente tra i principali passaggi diretti tra l’Europa settentrionale e l’Italia. È da sempre un luogo strategico di transito e di unione tra l’Europa e l’Italia.
Di qui passò Leonardo Da Vinci, che descrisse così le Cascate dell’Acquafraggia « Su per detto fiume (la Mera) si truova chadute di acqua di 400 braccia le quale fanno belvedere... » (1495). Oggi sono riconosciute come Monumento Naturale di Regione Lombardia. Per valorizzare questo luogo, simbolo dell’intero territorio comunale, dal 2015 grazie al contributo di Regione Lombardia all’interno del Distretto del Commercio e dell’Attrattività, è organizzata la NOTTE ROSA ALLE CASCATE, solo uno degli eventi progettati per mostrare le numerose chicche che PIURO riserva e che comprendono un patrimonio naturale intatto e gastronomia locale ricca di piatti tipici unici.

App Permissions

Allows applications to open network sockets.
Allows applications to access information about networks.
Allows an app to access approximate location.
Allows an app to access precise location.
Allows access to the list of accounts in the Accounts Service.
Allows access to the vibrator.
Allows using PowerManager WakeLocks to keep processor from sleeping or screen from dimming.
Allows an application to read from external storage.
Allows an application to write to external storage.
Required to be able to access the camera device.