Alberi in Italia Application icon

Alberi in Italia 1.2

4.7 MB / 10+ Downloads / Rating 4.2 - 11 reviews


See previous versions

Alberi in Italia, developed and published by Federlegnoarredo, has released its latest version, 1.2, on 2020-05-20. This app falls under the Education category on the Google Play Store and has achieved over 1000 installs. It currently holds an overall rating of 4.2, based on 11 reviews.

Alberi in Italia APK available on this page is compatible with all Android devices that meet the required specifications (Android 5.1+). It can also be installed on PC and Mac using an Android emulator such as Bluestacks, LDPlayer, and others.

Read More

App Screenshot

App Screenshot

App Details

Package name: com.federlegno.alberiinitalia

Updated: 5 years ago

Developer Name: Federlegnoarredo

Category: Education

New features: Show more

App Permissions: Show more

Installation Instructions

This article outlines two straightforward methods for installing Alberi in Italia on PC Windows and Mac.

Using BlueStacks

  1. Download the APK/XAPK file from this page.
  2. Install BlueStacks by visiting http://bluestacks.com.
  3. Open the APK/XAPK file by double-clicking it. This action will launch BlueStacks and begin the application's installation. If the APK file does not automatically open with BlueStacks, right-click on it and select 'Open with...', then navigate to BlueStacks. Alternatively, you can drag-and-drop the APK file onto the BlueStacks home screen.
  4. Wait a few seconds for the installation to complete. Once done, the installed app will appear on the BlueStacks home screen. Click its icon to start using the application.

Using LDPlayer

  1. Download and install LDPlayer from https://www.ldplayer.net.
  2. Drag the APK/XAPK file directly into LDPlayer.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

App Rating

4.2
Total 11 reviews

Previous Versions

Alberi in Italia 1.2
2020-05-20 / 4.7 MB / Android 5.1+

About this app

Una guida per scoprire il ricco e variegato patrimonio forestale italiano attraverso gli alberi più diffusi. L'APP Alberi in Italia è nata da un’idea di FederlegnoArredo e i contenuti tecnico-scientifici sono a cura del Responsabile dell’Ufficio Foreste della stessa. Ogni albero ha una scheda descrittiva in cui sono riportate le principali informazioni botaniche: habitat, caratteristiche tecnologiche, impiego del legno e, soprattutto, tante curiosità che rendono la lettura interessante ed educativa per tutti, specialmente per un pubblico non esperto. Scoprirai, ad esempio, che non esiste un solo tipo di Quercia e che l’Acacia è una falsa Robinia. Imparerai a riconoscere gli alberi più comuni e caratteristici dei nostri territori: Roma, ad esempio, è piena di Ippocastani che producono castagne non commestibili, a differenza di quelle prodotte dal Castagno comune di cui sono piene la Campania, il Lazio, il Piemonte e la Lombardia. E poi ancora, il legno di risonanza dell’Abete rosso, che cresce solo in ristrette aree del Trentino (Paneveggio), è “complice” della buona musica perché impiegato nella produzione delle casse armoniche di strumenti musicali tra i più esclusivi e pregiati; l’Ulivo è la specie più longeva in Italia mentre l’Ailanto, un albero introdotto in Italia nella seconda metà dell’800 si sta diffondendo a macchia d’olio al punto da essere considerata ormai una pianta invadente. Ogni albero ha una storia e tanto da raccontarci, la natura si trasforma ogni giorno e iniziare a conoscerla meglio è un primo passo per averne cura. Questa APP-catalogo si può sfogliare sia in base alle regioni sia in base agli alberi.

New features

- L'applicazione è stata aggiornata rendendola più fluida e reattiva
- E' stata aggiunta la nuova sezione "Alberi Monumentali"

App Permissions

Allows an app to access precise location.
Allows applications to open network sockets.
Allows an application to read from external storage.
Allows an application to write to external storage.
Allows applications to access information about networks.