Macelleria Centro Storico Application icon

Macelleria Centro Storico 3.2

37.9 MB / 5+ Downloads / Rating 5.0 - 1 reviews


See previous versions

Macelleria Centro Storico, developed and published by CreawebOnline, has released its latest version, 3.2, on 2024-04-23. This app falls under the Food & Drink category on the Google Play Store and has achieved over 500 installs. It currently holds an overall rating of 5.0, based on 1 reviews.

Macelleria Centro Storico APK available on this page is compatible with all Android devices that meet the required specifications (Android 5.0+). It can also be installed on PC and Mac using an Android emulator such as Bluestacks, LDPlayer, and others.

Read More

App Screenshot

App Screenshot

App Details

Package name: com.macelleriacentrostorico.androidapp

Updated: 10 months ago

Developer Name: CreawebOnline

Category: Food & Drink

App Permissions: Show more

Installation Instructions

This article outlines two straightforward methods for installing Macelleria Centro Storico on PC Windows and Mac.

Using BlueStacks

  1. Download the APK/XAPK file from this page.
  2. Install BlueStacks by visiting http://bluestacks.com.
  3. Open the APK/XAPK file by double-clicking it. This action will launch BlueStacks and begin the application's installation. If the APK file does not automatically open with BlueStacks, right-click on it and select 'Open with...', then navigate to BlueStacks. Alternatively, you can drag-and-drop the APK file onto the BlueStacks home screen.
  4. Wait a few seconds for the installation to complete. Once done, the installed app will appear on the BlueStacks home screen. Click its icon to start using the application.

Using LDPlayer

  1. Download and install LDPlayer from https://www.ldplayer.net.
  2. Drag the APK/XAPK file directly into LDPlayer.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

Previous Versions

Macelleria Centro Storico 3.2
2024-04-23 / 37.9 MB / Android 5.0+

Macelleria Centro Storico 1.2
2021-05-18 / 15.4 MB / Android 4.2+

About this app

Immagina di perderti tra le stradine strette di un centro storico assolato del profondo Sud. Immagina fregi barocchi e mura tinteggiate a calce. Immagina il suono dei tuoi passi sulle chianche antiche di una città che in tanti definiscono “la perla della Valle d’Itria”, Martina Franca; immagina di alzare il naso all’insù e respirare profumi che ti riportano subito alla tua infanzia, a quelle lunghe tavolate della domenica passate in famiglia. Ora immagina che lì, a pochi passi da quella che è la Basilica, che tutti semplicemente chiamano “San Martino”, ci sia una bottega: a sovrastare la porta di ingresso grandi lettere in pietra che compongono la scritta “Macelleria Centro Storico”.

Oltrepassa la soglia e fermati: davanti ai tuoi occhi un bancone, grande, ricco, con carne fresca e genuina; in alto, appesi, quelli che riconosci subito come i famosi Capocolli di Martina Franca e, in fondo, salumi e formaggi che catturano il palato fin dal primo sguardo.

Dietro il bancone, pronto ad accoglierti, Angelo: fermati, concediti il tempo di una chiacchiera, scopri il suo racconto. Ti racconterà di una storia che è molto più vecchia della bottega: ti parlerà di anni, iniziati con l'adolescenza, passati a tagliare, preparare, servire; ti parlerà di un mestiere artigiano, antico, che si tramanda di generazione in generazione, da maestro a garzone, e che gli permette oggi di conoscere la carne, profondamente.

È così che Angelo ha imparato l’antica arte della frollatura e tutti i segreti della norcineria, tanto da produrre salumi artigianali che sono espressione di saperi antichi. Nella sua bottega, Angelo ti racconterà che ha scelto di offrire solo carne buona, genuina e selezionata. Merito, dice, della scelta di affidarsi ad allevamenti che si basano sul rispetto – dei tempi, dei modi, della vita – e sulla cura di ogni dettaglio. Ora l’ultimo sforzo: immagina il sapore della bombetta, lo street food pugliese per antonomasia; fai un giro del mondo tra la Manzetta Prussiana, la Galizia Spagnola, il Sashi Finlandese, la Picanha Scottona; concediti il lusso di cadere in tentazione con una fetta di Capocollo Martinese o di scoprire le antiche radici della Pagnotta alla crusca, la cui ricetta stava andando perduta.
Ora ti sveliamo un segreto: segna questo indirizzo, Via Giuseppe Garibaldi – Martina Franca.

E raccontaci come la realtà, a volte, superi la fantasia.

App Permissions

Allows applications to open network sockets.
Allows an application to record audio.
Allows applications to open network sockets.
Allows applications to connect to paired bluetooth devices.
Allows applications to discover and pair bluetooth devices.
Allows an app to use fingerprint hardware.
Allows an application to write to external storage.
Allows an application to read from external storage.
Allows an app to access precise location.
Allows an app to access approximate location.
Required to be able to access the camera device.
Allows using PowerManager WakeLocks to keep processor from sleeping or screen from dimming.
Allows applications to access information about networks.
Allows an application to receive the ACTION_BOOT_COMPLETED that is broadcast after the system finishes booting.
Allows access to the vibrator.