Juvat Wine Application icon

Juvat Wine 1.1

11 MB / 0+ Downloads / Rating 5.0 - 5 reviews


See previous versions

Juvat Wine, developed and published by Comunica-ADV, has released its latest version, 1.1, on 2016-10-04. This app falls under the Food & Drink category on the Google Play Store and has achieved over 10 installs. It currently holds an overall rating of 5.0, based on 5 reviews.

Juvat Wine APK available on this page is compatible with all Android devices that meet the required specifications (Android 2.3+). It can also be installed on PC and Mac using an Android emulator such as Bluestacks, LDPlayer, and others.

Read More

App Screenshot

App Screenshot

App Details

Package name: com.comunica.juvatwine

Updated: 8 years ago

Developer Name: Comunica-ADV

Category: Food & Drink

Installation Instructions

This article outlines two straightforward methods for installing Juvat Wine on PC Windows and Mac.

Using BlueStacks

  1. Download the APK/XAPK file from this page.
  2. Install BlueStacks by visiting http://bluestacks.com.
  3. Open the APK/XAPK file by double-clicking it. This action will launch BlueStacks and begin the application's installation. If the APK file does not automatically open with BlueStacks, right-click on it and select 'Open with...', then navigate to BlueStacks. Alternatively, you can drag-and-drop the APK file onto the BlueStacks home screen.
  4. Wait a few seconds for the installation to complete. Once done, the installed app will appear on the BlueStacks home screen. Click its icon to start using the application.

Using LDPlayer

  1. Download and install LDPlayer from https://www.ldplayer.net.
  2. Drag the APK/XAPK file directly into LDPlayer.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

App Rating

5.0
Total 5 reviews

Previous Versions

Juvat Wine 1.1
2016-10-04 / 11 MB / Android 2.3+

About this app

Calabria, regione baciata dal sole e dal mar Ionio culla della magna graecia i quali diedero a questo lembo di terra il nome di Enotria (terra del vino). La leggenda narra che da qui partiva il prezioso nettare per essere dato in dono agli dei e in premio agli atleti che esibivano il loro valore ai giochi di Olimpia. Da questa storia millenaria nasce “Juvat” un progetto moderno che affonda le radici nel passato e nella cultura del vino che da secoli si tramanda nelle terre di Calabria, la quale grazie alla sua posizione geografica, al suo clima ricco di escursioni termiche, al suo fertile terreno e alle sue purissime sorgenti, garantisce le condizioni ideali per la coltivazione della vite. Nella viticoltura moderna i vitigni calabresi sono il Gaglioppo e il Greco bianco, (padri indiscutibili dei più importanti Vini Doc calabresi) ma anche vitigni meno conosciuti ma non meno importanti quali: il Montonico, il Magliocco Canino, il Nerello, il Guardavalle, il Pecorello Bianco, la Guarnaccia, il Greco Nero ed il Prunesta. Dall’accurata selezione di questi vitigni nasce il “blend” Juvat, un percorso produttivo nel pieno rispetto delle tradizioni ma proiettato nel futuro di quest’arte del fare vino, rinunciando così alla denominazione “DOC” a favore di palati sempre più raffinati e a vantaggio della libertà d’espressione, rivendicando una territorialità originale. Juvat nelle versioni rosso, bianco e rosé è un vino fresco, giovane, ricco di note e profumi che solo una terra come la Calabria è capace di racchiudere in un bicchiere di vino. Il forte impatto estetico grazie al suo packaging finemente curato lo rende il vino ideale per qualsiasi occasione che esso sia uno spuntino veloce, il gradevole compagno di un aperitivo tra amici o ancora l’elegante protagonista di una cena mondana. Juvat è quella virgola che pone una piacevole pausa al resto del mondo che corre veloce.

Juvat, wine passion, wine fashion.