La Dominante 1929 Application icon

La Dominante 1929 11

10.2 MB / 5+ Downloads / Rating 4.3 - 19 reviews


See previous versions

La Dominante 1929, developed and published by App4SportClub, has released its latest version, 11, on 2020-05-20. This app falls under the Sports category on the Google Play Store and has achieved over 500 installs. It currently holds an overall rating of 4.3, based on 19 reviews.

La Dominante 1929 APK available on this page is compatible with all Android devices that meet the required specifications (Android 4.0+). It can also be installed on PC and Mac using an Android emulator such as Bluestacks, LDPlayer, and others.

Read More

App Screenshot

App Screenshot

App Details

Package name: com.MyClubLaDominante

Updated: 5 years ago

Developer Name: App4SportClub

Category: Sports

New features: Show more

App Permissions: Show more

Installation Instructions

This article outlines two straightforward methods for installing La Dominante 1929 on PC Windows and Mac.

Using BlueStacks

  1. Download the APK/XAPK file from this page.
  2. Install BlueStacks by visiting http://bluestacks.com.
  3. Open the APK/XAPK file by double-clicking it. This action will launch BlueStacks and begin the application's installation. If the APK file does not automatically open with BlueStacks, right-click on it and select 'Open with...', then navigate to BlueStacks. Alternatively, you can drag-and-drop the APK file onto the BlueStacks home screen.
  4. Wait a few seconds for the installation to complete. Once done, the installed app will appear on the BlueStacks home screen. Click its icon to start using the application.

Using LDPlayer

  1. Download and install LDPlayer from https://www.ldplayer.net.
  2. Drag the APK/XAPK file directly into LDPlayer.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

App Rating

4.3
Total 19 reviews

Previous Versions

La Dominante 1929 11
2020-05-20 / 10.2 MB / Android 4.0+

About this app

Piazza Trento e Trieste è piena di gente. Gente che passeggia, scambia quattro chiacchiere con gli amici, commenta gli ultimi avvenimenti, si gusta la bella serata estiva. È il 24 giugno 1929, festa di San Giovanni. Monza, allora famosa nel mondo per la produzione di cappelli, si prende un meritato momento di svago e riposo. La giornata dedicata al patrono della città, del resto, sembra fatta apposta per iniziare un giretto in centro e per allacciare nuove conoscenze. Ma c’è anche chi si occupa d’altro: alcuni cappellai, nonostante il giorno di festa, stanno discutendo animatamente sulle differenti tecniche di lavorazione. A poca distanza, un gerarca fascista, tutto impettito e pomposo nella sua uniforme, illustra ai camerati il grande e sfolgorante destino che attende l’Italia. Al Caffè del Tamburon, intanto, non c’è un tavolino libero: un poco in disparte, un gruppo di giovanotti parla di sport e non si perde nemmeno un passaggio delle belle ragazze che passano lì vicino.
Il cameriere, finalmente, arriva con un vassoio carico di caraffe piene di vino, ghiaccio, gassosa e fettine di limone. C’è anche un pacchetto di sigarette. Ad un certo punto, un ragazzo apre il pacchetto ed estrae una figurina: riproduce lo stemma nero e azzurro della Dominante di Genova. La figurina della squadra ligure, militante in serie A nel 1928 e nel 1929, passa di mano in mano. La casualità si unisce alla concretezza e alla praticità brianzole. L’entusiasmo non manca, ci sono idee e la voglia di fare. Ci sono anche i soldi: ognuno mette a disposizione 10 lire per l’acquisto delle maglie. Il primo, sudato «capitale sociale» è raccolto in un attimo. Di parole ne servono poche, saranno i fatti a parlare: anche Monza avrà la sua Dominante, anche Monza avrà un blasone nerazzurro. Bastano un brindisi e una promessa per sancire la nascita della società. Sarà l’inizio di una magnifica avventura.

New features

Corretti bugs minori

App Permissions

Allows applications to open network sockets.
Allows applications to access information about networks.
Allows an application to initiate a phone call without going through the Dialer user interface for the user to confirm the call.
Allows access to the vibrator.
Allows using PowerManager WakeLocks to keep processor from sleeping or screen from dimming.